Se încarcă lista de magazine

Se încarcă...

Rețete raw vegan

Anca Alungulesei, expert în nutriție și trainer în alimentația raw vegan, ți-a pregătit cele mai îndrăznețe idei de rețete raw vegan. Îți poți crea propriul meniu, iar de sărbători îți poți surprinde invitații cu cele mai surprinzătoare preparate. 

În fiecare săptămână vei găsi noi preparate pe care să le încerci.

Informații utile

Beneficiile principalelor ingrediente

Știai că nucile sunt un aliat de încredere al frumuseții părului sau că dovleacul este o sursă generoasă de vitamina A? Află mai multe despre principalele beneficii ale ingredientelor folosite în preparatele raw vegan. Anca Alungulesei îți explică de ce este important să includem în alimentația noastră semințele de in, dovleacul, cajuul, rodia, curmalele sau nucile.

Caju

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/96/16/Asset_1759616.jpg

Din punct de vedere al gustului, caju-ul se apropie cel mai mult de gustul de lapte și al produselor lactate (smântână, iaurt, frișcă), deci putem spune că aceste nuci sunt consumate în special de vegani și raw vegani, dar și de cei care doresc să înlocuiască lactatele de origine animală. Mai mult decât atât, datorită conținutului mare de cupru, caju-ul ajută la păstrarea vitalității părului și a pielii, iar faptul că este bogat în magneziu ajută la menținerea sănătății oaselor.

Rețete sugerate:

Carob sau pudră de roșcove

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/37/04/Asset_1893704.jpg

Iată 3 motive pentru care să introducem carobul (pudra de roșcove) în alimentație:

  • îmbunătățește digestia;
  • este un aliment alcalin, care nu stimuleză aciditatea gastrică;
  • inhibă dezvoltarea bacteriilor intestinale patogene (mai ales E. coli) și restabilește un peristaltism normal.

Rețete sugerate

Curmale

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/37/05/Asset_1893705.jpg

Curmalele îmbunătățesc funcționarea sistemului digestiv. Ele sunt minunate pentru sănătatea intestinală. Dacă te confrunți cu constipația, balonarea și alte probleme ale tranzitului, aceste fructe pot fi de ajutor. Curmalele conţin vitaminele A şi K, flavonoide, antioxidanţii polifenolici, luptă împotriva infecţiilor şi inflamaţiilor şi ajută la prevenirea sângerării excesive (anti-hemoragice). De asemenea, în curmale regăsim din plin cupru, magneziu, mangan, vitamina B6 (piridoxina), niacina, acid pantotenic, riboflavină.

Rețete sugerate:

Ciuperci pleurotus

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/19/14/Asset_1921914.jpg

În bucătăria vegană și raw vegan, ciupercile pleurotus pot înlocui cu succes carnea. Sunt extrem de sățioase și pot fi folosite în ciorbe, chifteluțe și sărmăluțe vegane și raw vegan. Se pot găti la cuptor însă se pot consuma și crude, cu condiția de a fi marinate în prealabil, deoarece sunt foarte fibroase.

Ciupercile pleurotus au un conținut mare de zinc și vitamine din complexul B. Astfel, prin consumul lor, putem ajuta la ameliorarea stărilor de anxietate, a epuizării fizice și intelectuale, dar și a stresului. Este bine de știut faptul că, prin consumul de ciuperci pleurotus stimulăm funcția imunitară, deoarece ele măresc producția de proteine antivirale protejând și reparând astfel țesuturile corpului.

Rețetă sugerată:

Dovleac

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/05/11/Asset_1760511.jpg

Dovleacul este bogat în antioxidanți și vitamine, reprezentând o sursă generoasă de vitamina A. Din multitudinea de beneficii putem remarca faptul că dovleacul stimulează pierderea în greutate datorită conținutului mare de fibre. De asemenea, dovleacul este recomandat persoanelor care depun efort fizic datorită conținutului mare de potasiu care ajută la refacerea echilibrului electrolitic al organismului.

Rețetă sugerată:

In și semințe de in

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/01/06/Asset_1760106.jpg

Semințele de in fac parte din categoria alimentelor care nu ar trebui să lipsească din alimentația zilnică deoarece sunt bogate în Omega 3, fibre solubile, vitamine și minerale.

Inul are o acțiune antiinflamatorie asupra organismului și laxativă, datorită mucilagiilor pe care le conține. Cea mai bună modalitate de a consuma semințe de in este prin hidratarea acestora. În nici 10 minute vom observa că ele devin mucilaginoase, fapt care ne indică că sunt tocmai bune de consum. Aceste mucilagii au rolul de a calma mucoasele iritate ale sistemului digestiv. Uleiul de in, presat la rece, este bogat în lignani (compuși din plante cu capacitate antioxidantă) cu puternice proprietăți antivirale și antibacteriene.

Rețete sugerate:

 

Lapte de cocos

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/37/09/Asset_1893709.jpg

Laptele de cocos conţine acid lauric, un acid gras cu lanţ mediu foarte uşor absorbit şi transformat în energie de către corp. Este o băutură fără lactoză fiind o bună opţiune pentru persoanele cu alergii la lactate, nuci sau alune. Laptele de cocos furnizează mineralele necesare menţinerii volumului de sânge, prevenirii diareei şi deshidratării. Este mai ales folositor în perioadele cu temperatură ridicată, după exerciţii fizice intense sau în perioade de convalescenţă, dureri musculare şi imunitate scăzută.

Rețetă sugerată:

Nuci

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/37/07/Asset_1893707.jpg

Nucile conțin lecitină, o substanță care stimulează memoria și puterea de concentrare. Mai mult decât atât, nucile sunt un aliat de încredere al frumuseții părului. Un consum regulat de nuci va furniza organismului vitamina E, fier și zinc. Ideal este să le consumăm întotdeauna neprăjite şi hidratate. Doza zilnică recomandată o reprezintă un pumn de nuci.

Rețete sugerate:

Pudră de cacao crudă

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/37/11/Asset_1893711.jpg

Ştiaţi că o jumătate de cană de cacao crudă conţine doar un gram de zahăr? Din păcate, temperatura ridicată din timpul procesării şi al rafinării efectuate în scopul producerii diferitelor tipuri de cacao sau ciocolată distruge micronutrienţii din boabele de cacao, împreună cu beneficiile acestora pentru sănătate. De aceea, este foarte important ca atunci când alegem să folosim cacao în reţete să utilizăm pudra de cacao crudă, neprăjită. Pudra de cacao crudă este foarte bogată în antioxidanţi, magneziu, vitamina C, crom şi mulţi alţi nutrienţi care ne asigură necesarul de vitamine zilnic de care avem nevoie. Reprezintă o sursă excelentă de proteine, grăsimi, carbohidraţi, fibre, fier, calciu, magneziu, vitamine B, C şi E. Pudra de cacao în stare crudă are de 4 ori mai mulţi antioxidanţi decât ciocolata neagră şi de 20 ori mai mulţi decât afinele.

Rețete sugerate:

Pudră sau tărâțe de psyllium

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/37/10/Asset_1893710.jpg

Datorită conținutului ridicat de fibre, tărâțele de psyllium reduc pofta de mâncare, îmbunătățesc digestia și detoxifică organismul. Tărâțele de psyllium se umflă de până la 20 de ori atunci când sunt amestecate cu apă, menținând senzația de sațietate pentru mult timp, ajutând astfel la pierderea în greutate. În bucătăria vegană și raw vegană, pudra de psyllium înlocuiește cu succes oul care leagă ingredientele deoarece, prin amestecarea cu apa, pudra de psyllium se transformă într-o pastă ce are capacitatea de a lega celelalte ingrediente.

Retețe sugerate:

Rodie

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/96/06/Asset_1759606.jpg

Rodia, cunoscută și sub denumirea de “fructul vieții” ocupă loc de cinste printre superalimente datorită conținutului foarte mare de antioxidanți esențiali pentru sănătatea inimii și a organismului. Conține vitamina A, vitamina B5, vitamina C și E, vitamina K, acid folic, dar și minerale importante pentru organism precum calciu, potasiu, magneziu, fier. Rodia are proprietăți antiinflamatorii și din acest motiv protejează împotriva astmului, a durerilor în gât și a altor boli.

Rețetă sugerată:

Semințe de chia

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/90/23/Asset_1759023.jpg

Semințele de chia, deși sunt extrem de mici, reprezintă o sursă valoroasă de nutrienți și vitamine. Sunt o sursă excelentă de acizi grași Omega 3, dar și de proteină de o calitate superioară. Sunt extrem de sățioase și ajută la slăbit, deoarece își cresc volumul foarte mult, ajutând la instalarea senzației de sațietate. Unul din avantajele consumului acestor semințe este faptul că au un gust neutru, fiind extrem de versatile: se pot prepara atât în feluri sărate, cât și în feluri dulci, împrumutând gustul celorlalte ingrediente.

Rețetă sugerată:

Turmeric

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/rum/37/06/Asset_1893706.jpg

Turmericul sau șofranul indian este un condiment de origine indiană plin de antioxidanți. Este recunoscut că având un puternic efect anti-inflamator, având, de asemenea, proprietăți antivirale și antibacteriene. Turmericul ajută la: reducerea nivelului de colesterol, controlul diabetului, menținerea unei greutăți optime.

Rețete sugerate: