Recomandări

Ce înseamnă o dietă sănătoasă?

Echilibrul este esența

Înțelegerea simplistă a nutriției, care elimină complet din dietă un anumit produs, nu are nimic de-a face cu o alimentație sănătoasă. Noi vă spunem cum ar trebui să arate farfuria ideală.


Fiecare aliment are rolul lui bine definit în organism și ajută la o bună funcționare a corpului nostru. Această teoremă este valabilă pentru orice tip de compus: grăsimi, fibre, proteine, carbohidrați.

 

Ce trebuie să știți:

Harvard School of Public Health a creionat un ghid detaliat, prezentat într-un format simplu, pentru a ne ajuta să concepem mese echilibrate zi de zi. Folosiți “Farfuria ideală” drept ghid pentru a concepe un meniu sănătos și echilibrat, indiferent că este vorba despre cina de acasă sau prânzul de la birou  Agățați o copie în bucătărie pentru o reamintire zilnică a importanței nutriției.

 

Pe scurt, ce trebuie să conțină ”Farfuria ideală”:

  • ½ legume și fructe, cât mai variate. Rețineți că aici nu intră și cartoful (pe acesta îl calculați la porția de cereale).
  • ¼ cereale: orz, quinoa, ovăz, hrișcă, secară, orez brun, precum și preparate din astfel de produse (ex. pastele integrale).Evitați produsele rafinate (făina albă, orezul alb).
  • ¼ proteine, pe care le puteți lua din pește, pui, boabe (fasole, năut, mazăre) și nuci; acestea reprezintă surse sănătoase de proteine, care pot fi combinate în salate și merg bine cu alte legume. Limitați consumul de carne roșie, evitați carnea procesată (mezeluri, cârnați).

 

Obiceiuri sănătoase

 

Uleiul vegetal nerafinat trebuie folosit cu moderație. Alegeți uleiuri vegetale sănătoase, cum ar fi cele de măsline, rapiță, soia, porumb, floarea-soarelui arahide, și altele; evitați uleiurile parțial hidrogenate și grăsimile trans (margarina). Rețineți că un nivel scăzut de grăsimi, așa zisele produse low fat, nu înseamnă că sunt "sănătoase", ci dimpotrivă.

 

Consumați, de preferat, apă și ceai, evitați băuturile dulci (au foarte multe calorii cu o valoare nutrițională scăzută), limitați consumul de lapte și produse lactate la una, două porții mici pe zi; limitați la un păhărel pe zi sucul natural din fructe (sau și mai bine: consumați fructul ca atare).

 

Faceți mișcare – activitatea fizică este esențială pentru o viață sănătoasă și un control bun al greutății. După cum puteți observa, se află la baza piramidei

 

Puteți să vă gândiți la această farfurie ideală ca la o listă de cumpărături!

 

Nota bene: The Healthy Eating Plate nu definește și un anumit număr de calorii zilnice aferent fiecărui grup de alimente, ci sugerează proporția aproximaivă a lor în alimentație. Farfuria ideală nu are menirea de a decide un anumit număr de calorii, deoarece nevoile de calorii și nutrienți ale fiecărui individ sunt diferite în funcție de vârstă, gen, greutate și activitatea zilnică.

 

 

Vezi farfuria ideală în imagini (pdf)

Vezi piramida alimentară în imagini (pdf)

Dicţionar de nutriţie

Sortiment

Alimentaţie

Trăieşte echilibrat

Doriți să aflați informaţii şi răspunsuri referitoare la sănătate, nutriţie şi alimentație?

 

Calitatea Kaufland

Aflaţi mai multe despre produsele din sortimentul nostru variat! Calitatea nu trebuie să fie scumpă.

 

IMC

Aflaţi dacă greutatea dumneavoastră este corespunzătoare înălţimii, folosind calculatorul nostru.

 

Sfaturi practice

Pagina de Facebook

Site-ul nostru folosește cookie-uri, pentru a garanta o navigare simplă și potrivită cu interesele utilizatorilor. Aflați mai multe despre utilizarea cookie-urilor și posibilitatea de dezactivare a acestora din Regulamentul privind protecţia datelor.